Home / Afvallen / Welke training past er bij jouw lichaamsbouw?
lichaamsbouw

Welke training past er bij jouw lichaamsbouw?

Hoe veel resultaten je behaald met je training is afhankelijk van een aantal zaken: De training, voeding en lichaamsbouw. Over het laatste heb je helaas geen invloed. Toch kun je de training en voeding zo afstemmen dat het perfect aansluit met jouw lichaamstype. In dit artikel herken je jouw lichaamstype en leer je welke training/voeding er voor gaat zorgen dat je snel resultaten ziet.

Tip: Direct afvallen met 100% slaag garantie? Bekijk dan de Strakke buik bijbel.

1. De Ectomorf

Dit lichaamstype kenmerkt zich door een smalle en fijne lichaamsbouw. De ectomorf komt moeilijk aan en dus is het krijgen van spiermassa vaak moeilijk. Een sixpack is echter sneller zichtbaar dankzij het lage vetpercentage. De ectomorf is het tegengestelde van de endomorf.

ectomorf

Kenmerken:

  • Smalle schouders en heupen
  • Smal gezicht
  • Dunne benen en armen
  • Dunnere polsen en gewrichten
  • Snelle spijsvertering
  • Zeer weinig lichaamsvet
  • Komt moeilijk aan

Plan van aanpak bij dit lichaamstype:

Training

Maak gebruik van een schema waarin minimaal één rustdag tussen de traindagen zit. Train je buik niet als je nog spierpijn hebt van de vorige training. Deze buikspieroefeningen vormen de basis om een strakke buik te trainen. Je kunt dit eventueel aanvullen met kettlebell oefeningen om het zwaarder te maken.

Voeding

Een gezonde en voedingsrijke voeding is essentieel voor de ectomorf. Om resultaat te behalen met de training zul je dagelijks 5 tot 7 kleine maaltijden moeten eten. Om snel resultaat te zien combineer je dit met gewichtstoename drankjes (weight gainers). Deze shakes zijn belangrijk om aan het aantal eiwitten en koolhydraten per dag te komen. Voor een gezonde voeding bestaat 20% van alle voeding uit eiwitten, 50% uit koolhydraten en 30% uit gezonde vetten. Naast de shakes kun je dit bereiken door genoeg bonen, yams, haver, pasta en bruine rijst te eten. Bekijk de Strakke buik bijbel om je sneller resultaat te behalen door duidelijke instructies en goede oefeningen.

2. De Mesomorf

De Mesomorf is een atletische lichaamsbouw. Spiermassa opbouw gaat makkelijk en overtollig vet kwijtraken kost weinig moeite. Dit lichaamstype is in staat om in korte tijd resultaten te behalen.

2

Kenmerken:

  • Groter hoofd
  • Breed sleutelbeen
  • Bredere schouders, borst
  • Smaller taille
  • Sterke armen en dijen
  • Weinig lichaamsvet
  • Lange romp

Plan van aanpak bij dit lichaamstype:

Training

De mesomorf reageert goed op zware trainingen. Varieer je schema met kettlebell oefeningen om de training zwaarder te maken. Daarnaast kun je het schema zwaarder maken door oefeningen langer te herhalen. Na een zware training hebben de spieren minimaal één dag rust nodig.

Voeding

De voeding bij dit lichaamstype richt zich vooral op een laag vetgehalte. Met ruim 60% koolhydraten, 20% uit gezonde vetten en 20% uit eiwitten zullen de beste resultaten worden behaald. De vet inname moet worden beperkt. Doe dit door te variëren met magere eiwitten zoals kip, kalkoen en mager rundvlees. Drink minimaal 2 liter water per dag en vul dit aan met eiwitshakes.

De Strakke buik bijbel kan een perfecte aanvulling zijn om snel resultaat te behalen.

3. De Endomorf

Het lichaamstype endomorf staat bekend door een zacht rond lichaam, een ruim postuur. Mensen met dit lichaamstype raken zeer moeilijk lichaamsvet kwijt. Hoewel vet verliezen moeilijk is wordt er wel snel spiermassa opgebouwd. Een streng cambridge dieet is een goede methode om van het lichaamsvet af te komen.

endomorf

Kenmerken:

  • Brede heupen
  • Brede botstructuur
  • Traag metabolisme
  • Slaat vet sneller op
  • Smalle enkels en polsen
  • Korte ledematen
  • Meer lichaamsvet
  • Raakt vet moeilijk kwijt

Plan van aanpak bij dit lichaamstype:

Training

Voor dit lichaamstype is vaak trainen heel belangrijk. We raden aan om een Strakke buik bijbel te gebruiken om je progressie bij te houden en duidelijke instructies bij de hand te hebben om zowel de training als voeding goed op orde te houden. Buikspieroefeningen zijn een goede basis om het eerste lichaamsvet kwijt te raken. Daarnaast kun je variëren met kettlebells en trainingen van andere spiergroepen.

Voeding

Probeer vet zo veel mogelijk te vermijden. Door magere producten te eten die rijk zijn aan eiwitten zul je minder snel lichaamsvet opbouwen en kun je je gaan richten op afvallen en trainen. Naast buikspieroefeningen is een dieet zeker aan te raden.

De Strakke buik bijbel kan een perfecte aanvulling zijn om snel resultaat te behalen.

De beste tips voor elk lichaamstype

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan zal het boek van Glenn Goossens je helpen.

Glenn is al jaren een gecertificeerd voedingsexpert & personal trainer en heeft al duizenden vrouwen én mannen geholpen een strakke buik te krijgen én te behouden!

Bekijk de eenvoudige methode om snel buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen en voeding:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

Bekijk ook

lovehandles-wegwerken

Lovehandles wegwerken? In 4 makkelijk stappen van lovehandles afkomen

Veel vrouwen die de 30 passeren ontkomen er helaas niet aan: De beruchte lovehandles. Lovehandles ...

Geef een reactie