Home / Afvallen / Review van de Bodyhoop: ‘Hoelahoep je in 7 weken fit!’
Hoelahoep je fit met de Bodyhoop

Review van de Bodyhoop: ‘Hoelahoep je in 7 weken fit!’

Ken je de hoelahoep nog? Fantastisch nieuws! De hoelahoep is terug, maar deze keer is er een hoelahoep voor volwassenen. Hoelahoepen als fitness workout is steeds populairder en schijnt een erg effectieve manier te zijn om je buikspieren te trainen. Dat moesten wij natuurlijk proberen.

Wat doet een Hoelahoep workout voor je?

Met een uur hoelahoepen verbrand je tot wel 400 kilocalorieën, afhankelijk van hoe zwaar de hoelahoop is en hoe fanatiek je er mee aan de slag gaan. Natuurlijk gaat dat niet met iedere hoelahoop, een willekeurige hoepel uit de speelgoedzaak volstaat niet helemaal. Deze zijn vaak te licht en klein om een goede work-out mee te doen. Heb je interesse? Kijk dan naar een fitness hoelahoep zoals de Bodyhoop, die wij ook hebben getest.

Wat doet een hoelahoep workout nu precies voor je? Een goede workout:

  • Versterkt je buik-, rug-, been-, en bilspieren.
  • Helpt je om gezond af te vallen door de hoge energieverbranding.
  • Helpt je om af te slanken bij je taille.
  • Verbetert je rompstabiliteit.
  • Verbetert je conditie.
  • Bevordert je spijsvertering.

Een Hoelahoep workout moet je langzaam opbouwen

Loop niet te hard van stapel want dat doet pijn. In het begin moesten we wel even wennen aan de Bodyhoop, als je hier te lang mee door gaat kan het blauwe plekken rond de heupen en taille veroorzaken. Zo ver hebben wij het niet laten komen maar het was wel even wennen. De eerste week kan je ook beter niet meer dan 2-3 minuten per dag hoepelen, daarna kan je het al snel opbouwen naar 5-10 minuten per keer. Vanaf week 3 heeft je lichaam al voldoende corespieren op kunnen bouwen om de oefeningen 20-30 minuten vol te houden.

Instructies zelf met een hoelahoep workout te beginnen

  • Plaats je voeten een klein stukje uit elkaar, houd de hoelahoop met twee handen vast en druk deze horizontaal tegen je rug.
  • Draai je lichaam helemaal rechtsom tot je niet meer verder kunt en draai hard terug terwijl je de hoelahoop een eerste zwaai geeft om deze in beweging te krijgen.
  • Beweeg je buik rond, van voor naar achter en van links naar rechts. Zorg er wel voor dat je de beweging doet met je buik en je rug en niet met je heupen.
  • De eerste paar keer is het erg lastig om de hoelahoop hoog te houden, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt is er geen kunst meer aan.
  • Blijf het proberen tot dat je de juiste snelheid te pakken hebt en de hoelahoop niet meer afzakt. Als dit wel het geval is, probeer dan iets meer door je knieën te buigen en geef hierbij zetjes met je heupen om de hoepel weer omhoog te krijgen.
  • Doe de oefening afwisselend linksom en rechtsom, dit zorgt er voor dat je buikspieren op symmetrische wijze ontwikkelen.

Bekijk ook deze promotievideo van de Bodyhoop:

Onze ervaring met de Bodyhoop?

Absoluut aan te bevelen! Hoelahoepen is een mooie uitbreiding op de buikspieroefeningen voor thuis. Vooral als je het niet leuk vindt om buikspieroefeningen te doen kan dit een leuke variatie zijn waar je wel plezier in hebt. Verder is de Bodyhoop makkelijk op te bergen en kan je in slechts 10 minuten per dag al een goede workout krijgen.

Hoelahoep je in 7 weken fit!

Wil jij ook een platte buik? Elke dag 10 minuten hoelahoepen met de Bodyhoop en je bereikt al binnen 3 weken resultaat.

Bekijk ook

lovehandles-wegwerken

Lovehandles wegwerken? In 4 makkelijk stappen van lovehandles afkomen

Veel vrouwen die de 30 passeren ontkomen er helaas niet aan: De beruchte lovehandles. Lovehandles ...

Geef een reactie