Home / Afvallen / Herken jouw buiktype en kweek je Sixpack!
buiktypes

Herken jouw buiktype en kweek je Sixpack!

Sommige mensen denken dat enkel een aantal sit ups per week genoeg zullen zijn om een sixpack te kweken, de realiteit is helaas anders. Over het algemeen helpen de juiste buikspieroefeningen om af te rekenen met buikvet. Toch zijn methodes om per buiktype te kijken welk gedrag dit buikje veroorzaakt (anders blijf je bezig). In dit artikel staan vijf verschillende buiktypes inclusief  de methode om ze plat te krijgen.

Snel afvallen? Bekijk de Strakke Buik Bijbel

1. Reservewiel (zwembandje)

buiktype reservewiel

Mensen met dit type buik:

  • Hebben vaak een kantoorbaan waarbij ze uren achter elkaar achter een bureau zitten.
  • Eten meestal te veel suiker houdende producten zoals snoep en gebak of vertrouwen op koolhydraten met weinig voedingswaarde zoals wit brood en pasta.
  • Drinken regelmatig alcohol.
GARD Pro Not Registered

Platte buik methode voor dit type:

  • Matig het alcoholgebruik. Alcohol wordt na consumptie omgezet in suiker en gaat direct naar je middel. Bovendien zorgt het ervoor dat het verbranden van overig lichaamsvet pauzeert tot de alcohol is uitgewerkt.
  • Visolie (omega-3) vermindert het vet vasthoudende hormoon en versterkt en het vet verbrand hormoon. Probeer het gebruik van omega-3 supplementen (het liefst inclusief vitamine D) geleidelijk op te bouwen tot 2 capsules per dag.
  • Vermijd snacks en voeding met lage voedingswaarde. Deze producten voegen bijna niks toe aan de energiebehoefte en hebben enkel een negatief effect op het afvallen.
  • Eet gezonder, baseer je maaltijden op gezonde producten. Combineer gezonde vetten en eiwitten in je dagelijkse voeding.
  • Train regelmatig de buikspieren met een goed buikspieroefeningen schema, houd je aan het schema en stel duidelijke doelen voor jezelf.

2. Stress buikje

stress buikje

Mensen met dit type buik:

  • Hebben vaak een drukke baan met stressende deadlines.
  • Maken onbewust het hormoon cortisol aan, dit ”stress hormoon” stimuleert het lichaam on buikvet aan te maken.
  • Slaan vaak maaltijden over.
  • Grijpen vaker naar junk food voor het gemak.
  • Drinken veel koffie of andere cafeïne houdende dranken.

Platte buik methode voor dit type:

  • Probeer meer nachtrust te krijgen. Soms is later opstaan niet mogelijk vanwege vaste werktijden, probeer dan iets eerder te gaan slapen.
  • Visolie (omega-3) vermindert het vet vasthoudende hormoon en versterkt en het vet verbrand hormoon. Probeer het gebruik van omega-3 supplementen (het liefst inclusief vitamine D) geleidelijk op te bouwen tot 2 capsules per dag.
  • Ontspan! Dit is de beste methode voor dit type buik. Probeer de juiste buikspieroefeningen te combineren met ademhalingsoefeningen. Een lang bad voor het slapen gaan kan ook enorm verschil maken.
  • Kamille thee kan wonderen verrichten bij stress.

 3. Laag buikje

laag buikje

Mensen met dit type buik:

  • Zijn vaak drukke moeders of mensen met een drukke carrière
  • Kunnen vaak echte sportschool fanaten zijn die ondanks de vele training vaak hetzelfde eten of vasthouden aan één vast dieet. Dit zorgt ervoor dat je slank blijft maar kan alsnog zorgen voor een laag buikje.
  • Variëren te weinig met verschillende buikspieroefeningen.

Platte buik methode voor dit type:

  • Probeer verschillende buikspieroefeningen inclusief een goed schema waarin alle delen van de buik aan bod komen.
  • Goede voeding is essentieel voor dit buiktype. Voldoende gezonde vezels zijn erg belangrijk voor de spijsvertering en zullen snel een einde maken aan het ”lage buikje”.

4. Het moeder buikje

moeder buikje

Mensen met dit type buik:

  • Zijn moeders (de naam zegt het al) die in de afgelopen 3 jaar zijn bevallen.
  • Hebben vaak weinig tijd voor zichzelf.
  • Haasten vaak tijdens buikspieroefeningen waardoor de oefening niet (goed) wordt afgemaakt.
  • Hebben vaak stress om van hun zwangerschapsgewicht af te komen (zie stress buikje).

Platte buik methode voor dit type:

  • Visolie (omega-3) vermindert het vet vasthoudende hormoon en versterkt en het vet verbrand hormoon. Probeer het gebruik van omega-3 supplementen (het liefst inclusief vitamine D) geleidelijk op te bouwen tot 2 capsules per dag.
  • Probeer genoeg gezonde vetten te eten zoals noten en avocado.
  • De juiste buikspieroefeningen zijn een absolute must voor het krijgen van een platte buik!
GARD Pro Not Registered

5. Opgeblazen buik

opgeblazen buik

Mensen met dit type buik:

  • Hebben vaak ’s ochtends wel een platte buik. De buik wordt naarmate de dag opgeblazen door gas en een slechte spijsvertering.
  • Kunnen last hebben van langzaam werkende darmen dankzij slechte voeding.

Platte buik methode voor dit type:

  • Een goede ademhaling kan grote invloed hebben, begin de dag eens door 10 keer diep adem te halen terwijl je gespannen op je rug ligt.
  • Experimenteer met verschillende diëten en voeding om te zien welk gevolg dit heeft op je buik.
  • Focus op gezonde voeding met voldoende groente, kip, vis en gezonde vetten. Voedsel goed kauwen kan goed werken bij een slechte spijsvertering, net al voldoende water drinken tijdens het eten.
  • Om de buik gespierd te krijgen zullen de juiste buikspieroefeningen het verschil maken.

Ongebruikelijke tips om snel van je buikvet af te komen en de platte buik te krijgen waar je altijd van gedroomd hebt.

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan zal het boek van Glenn Goossens je helpen.

Glenn is al jaren een gecertificeerd voedingsexpert & personal trainer en heeft al duizenden vrouwen én mannen geholpen een strakke buik te krijgen én te behouden!

Bekijk de eenvoudige methode om snel buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen en voeding:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

Buiktypes

Bekijk ook

Lezersvraag: “Mijn buikvet gaat niet weg, kunnen jullie helpen?”

Via de e-mail en onze facebookpagina krijgen we regelmatig vragen van lezers die vastlopen met ...

Geef een reactie