Home / Buikspieroefeningen Schema

Buikspieroefeningen Schema

In dit artikel geef ik voorbeelden van een buikspieroefeningen schema. Om voor jezelf te plannen wanneer je welke oefening doet is het handig om een schema te maken met daarin de buikspieroefeningen per dag. Dit schema is voor beginners en gevorderden.

Gratis buikspieren schema: Download dit 28 daagse schema en val 5 snel kilo af.
Klik hier om gratis te downloaden (PDF)

Een buikspieroefeningen schema helpt jou om je doelen te bereiken en bij te houden welke spiergroepen je traint. Op deze manier krijg je het best resultaat (mits je je aan het schema houdt). Elk buikspieroefeningen schema kan op ten duur worden verandert naarmate je oefeningen langer volhoudt en vaker per week gaat trainen. Vul je schema aan met eiwitshakes voor extra resultaat

Buikspieroefeningen schema beginners

Buikspieren trainen schemaVooral in het begin is het aan te raden om je strak aan een schema te houden. Je kunt de train dagen zelf over de week verdelen. Per dag train je 1 gedeelte van de buik, het is niet verstandig om 2 achtereenvolgende dagen de buikspieren te trainen i.v.m. rust van de spieren om te kunnen herstellen. 3 sets van 12 oefeningen betekend dat je 3 x 12 buikspieroefeningen doet met daar tussen 1 a 2 minuten rust.

 

 Dag 1:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Basis Crunch312
Sit Up312
V-up312

Dag 2:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Knee Raises312
Gedraaide Crunch312
V-up312

Dag 3:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Prone Cobra312
Pulse Up312
Sit Up312
GARD Pro Not Registered

Buikspieroefeningen schema gevorderden

Als je het bovenstaande buikspieroefeningen schema onder de knie hebt kun je je schema langzaam uitbouwen. Je traint nog steeds dezelfde dagen en kunt de drie traindagen zelf inplannen in de week. Je traint nu dezelfde oefeningen maar dan met 4 sets per oefening en 20 herhalingen per set. Je doet dus elke oefening 4 x 20 keer met tussen elke set een rust van 1/2 minuten.

 Dag 1:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Basis Crunch420
Sit Up420
V-up420

Dag 2:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Knee Raises420
Gedraaide Crunch420
V-up420

Dag 3:

OefeningAantal setsAantal herhalingen
Prone Cobra420
Pulse Up420
Sit Up420

Nog een stapje verder?

Als het buikspieroefeningen schema voor gevorderden niet zwaar genoeg is kun je het aantal herhalingen uitbouwen van 20 naar 100. Je kunt de buikspieroefeningen ook zwaarder gaan maken met bijvoorbeeld gewichten, ab straps, of met gebruik van kettlebells. Hoe vaker je de oefeningen herhaald, hoe sneller je sixpack zichtbaar zal zijn.

Ongebruikelijke tips om snel van je buikvet af te komen en de platte buik te krijgen waar je altijd van gedroomd hebt.

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan zal het boek van Glenn Goossens je helpen.

Glenn is al jaren een gecertificeerd voedingsexpert & personal trainer en heeft al duizenden vrouwen én mannen geholpen een strakke buik te krijgen én te behouden!

Bekijk de eenvoudige methode om snel buikspieren te ontwikkelen en vet te verliezen met buikspieroefeningen en voeding:

Buikspier bijbel bekijken

Geef een reactie

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.

Gratis schema om 5 kilo af te vallen

Inclusief stap-voor-stap uitleg en overzicht van alle oefeningen.

Wij sturen het schema per mail. Controleer ook uw spam box.